Holdtræning

  • Diagnose hold ( sklerose – Parkinson  m.m )
  • Allround træning
  • Ryghold    

Et hold for dig, som har eller har haft rygproblemer eller ønsker at forebygge ryggener.

Vi arbejder med stabilitet, styrke og bevægelighed, og der trænes med egen kropsvægt. Desuden bruger vi blandt andet lette håndvægte og bolde.

Der bliver taget udgangspunkt i den enkelte, og øvelserne bliver individuelt tilpasset.

  • Pilates  

Fysiopilates er for dig som ønsker:

– bedre kropskontrol og muskelkontrol
– større smidighed
– en bedre kropsholdning
– specifik træning af dit indre muskelkorset
– at genoprette uhensigtsmæssige bevægelsesmønstre
– at optimere dit åndedræt
– at reducere hverdagens belastning af muskler og led


FysioPilates er en træningsform, hvor der arbejdes roligt og fordybet med træning af det inderste lag stabiliserende muskler, som har stor betydning for vores holdning, og som skaber vores fundament for gode bevægelser.


Øvelserne tilpasses den enkelte deltagers niveau, hvorfor det er muligt for alle at deltage. Det er dog en forudsætning, at du kan komme ned at ligge på en måtte.

  • Mor og Barn
  • Bassintræning

 

  • Livsstilhold – 8 ugers intensivt forløb:
  • Startsamtale, der varer ca. en time, hvor vi sætter dit mål for forløbet
  • Træning en time to gange om ugen, tirsdag og torsdag kl. 15.30-16.30, på hold hvor der fokuseres på funktionel træning bestående af konditionstræning og styrketræning, fysioterapeut som instruktør.
  • Selvtræning med supervision tre gange ugentligt, du får udleveret dit eget personlige program med forslag til selvtræning og der bliver fulgt op på hvordan træningen er gået.
  • Kostoplæg og forslag til hvordan det kan lade sig gøre.
  • Vejning og måltagning, kropsanalyse ved start, midtvejs og slut
  • Max 10 personer pr hold, fokus på sammenhold og at støtte op om hinanden